W celu wystawienia zaświadczenia o punktach edukacyjnych, prosimy o kontakt mailowy: biuro@akademiadawsona.pl.
Kurs dostępny od razu po dokonaniu zakupu.
OPIS KURSU:
Leczę pacjentów systemem alignerowym Invislign od 2014 roku. Początkowo wydawał mi się to system idealny dla mnie, miałem dużą wiedzę, gdzie zęby powinny być ustawione, by wyglądały estetycznie i pracowały prawidłowo (by zęby pacjentów się nie ścierały, pacjenci nie mieli bólów głowy, nie mieli oznak niestabilności ze strony SSŻ, gdzie ustawić zęby, by odbudowa była jak najmniej inwazyjna). Myślałem, że przekaże mój zamysł technikom a oni tak zaprojektują aparat w taki sposób by było to możliwe.
Rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Niestety, nie wszystko to co widzimy na symulacji komputerowej działa faktycznie w jamie ustnej pacjentów. Moim celem leczenia jest ustawienie zębów pacjenta tak, by jego przyszła praca protetyczna była jak najmniej inwazyjna i jak najbardziej estetyczna. W przeszłości wymagało to często długiego okresu leczenia, wielu modyfikacji clincheck i często wielu dodatkowym setów alignerów. Myślałem, że jest to norma i jeśli oczekujemy nadzwyczajnych efektów leczenia. Po latach praktyki i wielu kursach zrozumiałem jak ten system działa i co muszę robić inaczej, by uzyskiwać takie same efekty szybciej i precyzyjniej.
DLA KOGO JEST TEN KURS:
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ:
- Podstawy mechaniki leczenia alignerami. Które ruchy są przewidywalne? Jak zwiększyć przewidywalność ruchów? Dobór attachmentów, Protokół wykonywania IPR, Leczenia pacjentów klasy I i II.
- Przygotowywania miejsca na implanty.
- Intruzji zębów w objawie Godona.
- Jak przygotowywać pacjentów do leczenia protetycznego.
- Jak rozróżnić pacjentów, którzy mogą być leczeni w maksymalnym zaguzkowaniu od tych, których powinniśmy leczyć w centralnej relacji?
- Leczenia pacjentów w/do centralnej relacji: którzy pacjenci, jak i dlaczego? Jak przekazać informację technikom, jak planować leczenie?
- Protokołu badania i wizyty konsultacyjnej
- Analizy wsteczna clichecków pacjentów krok po kroku. Co zadziałało a co nie? Co zrobił bym dzisiaj inaczej? Czego się nauczyłem? Jak ostatecznie osiągnąłem sukces leczenia? Co zrobić by uniknąć błędów, które popełniłem? Jak planować leczenie, by trwało one pół roku, a nie dwa lata? Jak ograniczyć ilość dodatkowych alignerow? Jak planuję obecnie przypadki pacjentów?
Program kursu
Moduł 1
Wprowadzenie, Kompleksowe badanie pacjentów:
– wywiad okluzyjny
– badanie zakresu ruchów żuchwy
– odsłuchiwanie Doppler
– badanie palpacyjne mięśni żucia
– test obciążenia w relacji centralnej
– ocena uzębienia pod kątem starcia, ruchomości i migracji zębów
– rozpoznawanie pacjentów z grupy ryzyka bezdechu sennego
Maksymalne zaguzkowanie czy centralna relacja co wybrać, jak przesłać informację technikom.
Film: Pobieranie kęska w centralnej relacji, wykonywanie skanów wewnątrzustnych, skan okluzji w Mi i CR
Pobieranie wycisków, podstawowe informacji dla techników.
Moduły 2-5
W tych modułach przedstawione będą kompleksowe analizy przypadków pacjentów oraz analizy wszystkich clinchecków wykonywanych u pacjentów.
Moduł 2
Przypadek 1. Rozładowywanie stłoczeń zębów, wyrównywanie girlandy dziąsłowej, przygotowywanie do leczenia protetycznego.
Moduł 3
Przypadek 2: Stłoczenia, radzenie sobie ze zgryzem otwartym bocznym podczas leczenia alignerami, Przygotowywanie do leczenia protetycznego, Przygotowywanie do odbudowy startych zębów, zamykanie diastemy.
Przypadek 3: Rozładowywanie stłoczeń zębów, nadanie prawidłowego Overjet i Overbite.
Moduł 4
Przypadek 4: Otwieranie miejsca na implanty, pionizacja pochylonych dolnych siódemek.
Przypadek 5: Otwieranie miejsca na implanty, rozładowywanie stłoczeń.
Moduł 5
Przypadek 6: Pacjent z zaburzeniami w SSŻ, bólami mięśniowymi. Leczenie ortezą okluzyjną przed leczeniem alignerami, poziomowanie płaszczyzn okluzyjnych.
Przypadek 7: Leczenie klasy II – dystalizacja zębów.
Przypadek 8: Rola pozycji spoczynkowej języka i ust na stabilność leczenia, intruzja dolnych siekaczy.